Have a nice day!

luni, 5 noiembrie 2012

Îngeri

<<Cand Dumnezeu vrea, tu gandesti ceea ca gandesc ingerii.>>

Dan ii lega un sirag de margele albastre in jurul gatului. Ea tremura toata, pana in adancul fiecarei celule, de emotie. "E vara, e cald. Hai sa dormim pe camp."

Stateau pe patura aspra si se priveau ochi in ochi. Brusc, Dan ii smulse siragul de la gat, cu o miscare brutala. Pe obrajii ei palizi incepura sa curga lacrimi. "De ce-ai facut asta, Dane?" "Eu pot sa fac ce vreau, si tot ce fac e bine. Stii de ce? TU nu vezi, dar eu ii vad. Ingerii. Sunt peste tot: unul sta cu noi pe patura, altul e rezemat de copacul ala din zare, unul isi trece degetele translucide peste firele de iarba. EI mi-au zis sa-ti rup siragul de margele."

Ea nu se mai putea opri din plans, un plans a disperare, tragic, cu sughituri si spasme ale corpului. Degetele ii tremurau incercand sa prinda pe rand margelele albastre. Ii era frica de ingeri, de alb, de Dan. Ii arunca in fata perlutele, isi lua in graba pantofii, si fugi desculta, fugi desi se zgaria si sangera si o dureau ingrozitor talpile. Fugi de ingeri, de alb, de Dan.

"Sunt peste tot.. ingerii sunt peste tot." Frica, frica o devora, o musca de maini, de fata, de sani. Fugea inebunita, incercand totusi sa inteleaga: era mica, incolora si jalnica. Si plina de sange.

...............................................................................................................................................

"Deschide-ti dracului telefonul. Deschide dracului fereasta. Coboara sa-ti explic."

Totul era otravit, inchidea si deschidea obsesiv ochii in speranta ca va da de culori, de intuneric, dar tot ce vedea era albul cumplit, ingrozitor. Cobori in fuga scarile blocului, cu parul desfacut si fara papuci.

"Esti Dumnezeul meu. Esti Dumnezeul frumusetii si iubirii si fericirii mele. Ingerii mi-au zis ca e ok sa ma inchin tine, ingerii mi-au zis ca pot sa-mi aleg sa cred SI in tine. Si, spune tu, curcubeul: daca ar aparea negru pe el, ar mai fi curcubeu? Vara: daca ar fi zapada in iulie, ar mai fi vara? Si tu... tu esti perfecta asa: fara margele, fara volane si pantofi: tu esti perfecta pur si simplu. Tu esti Dumnezeul perfectiunii mele. Si ii multumesc lui Dumnezeu pentru tine. Si ingerilor."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu