Have a nice day!

duminică, 10 februarie 2013

Stiu ca e asa

Suntem pe banca verde din spatele blocului. E vara, ea doar ce s-a intors de la sat. Sta cu capul pe picioarele mele, sta cu picioarele ridicate pe banca.. picioarele ei frumoase, mereu la vedere in fustele scurte. Si vorbeste. Doamne, cat de mult poate sa vorbeasca. Dar e asa draguta cand imi povesteste lucruri banale, pentru ea atat de importante. Cum sa o intrerup? Mai bine ma uit in ochii ei, o tin in brate, si o ascult... Si ea nu ma asculta aproape niciodata. 16 ani.. are 16 ani. Ce sa-i ceri la 16 ani?

Incerc sa o sarut. Dupa ce ni se ating buzele, se retrage brusc: si-a adus aminte de ceva si insista sa imi spuna. Are mereu ceva de comentat. Uneori as vrea sa o sarut fara sa ma opresc, dar n-ai cu cine... si-a adus aminte ca materialul de la fusta se sifoneaza usor, se ridica si se aranjeaza. E mereu ciufulita. As vrea sa o vad uneori cu parul drept, cu bretonul ala ondulat dat dupa urechi, sa isi mai puna ocazional sutien, pentru ca doar ea are impresia ca nu se vede nimic prin bluzele ei transparente.

As vrea sa o intind intr-un pat. Doamne, ce mi-as dori-o, dar de, are 16 ani. Ce sa-i ceri la 16 ani?

Nu vrea sa stam intr-un loc. Se plictiseste repede de gasca, apoi se plictiseste de mine. Nu mananca ziua, mananca noaptea tarziu, cand o aduc acasa. Si ii place branza aia sarata si uscata, zici ca e sapun. Bleah. Oare as putea-o iubi? As obosi. E mereu in alt loc, e mereu cu alti oameni, nu stie sa stea cuminte si sa taca din gura. Are pretentii, imi spune cum sa-mi aranjez parul. Nu ii plac blugii mei pastelati si tricoul ala alb cu bleu. Zice ca e nasol materialul.

Inca vorbeste... Dumnezeule, vorbeste de jumatate de ora. Nu sunt psiholog, sa o ascult. Vreau sa o sarut. Nu ma lasa sa pun capul pe ea, zice ca "Nu se cade. " Are tot felul de ciudatenii. Nu-i plac pisicile, e paranoica sa nu faca toxoplasmoza. Parca ar fi singura boala din lume... Imi povesteste despre amibe si parameci. Nu vrea copii. Nu stie ce vrea. Adica, stie, dar asa... cum stiu copiii. E dulce. Cand vrea. Dar ma scoate din sarite cu aerele ei uneori. Ar trebui sa invete sa se ocupe singura de unele lucruri.

Cum sta acum intinsa, i se vad sanii. Ce sani au fetele la 16 ani... Cand intarzii eu, se enerveaza. Cand intarzie ea, incepe sa-mi povesteasca cum nu isi gasea nu stiu ce sandale, perie, cheia de la casa. Niciodata nu are chei sau bani la ea. Zici ca da o fuga pan' la paine. Nu se machiaza, da e mai frumoasa asa. Pare cuminte, dar nu e. E un dezastru tipa. Doarme mult, se culca tarziu, ii place Tom Cruise. M-a inebunit cu Tom ala. Sunt aici, Dumnezeule. Am 17 ani si sunt al tau.

Uneori e asa pupacioasa... Nu trec 2 minute si se agata de mine. Daca ne plimbam, nu ajunge sa ma sarute pe obraz, ma saruta pe mana, deasupra cotului. Acolo ajunge ea. Mi-e frica uneori. Nu stie sa fie doar a mea... si asta chiar ma enerveaza. Dar poate, poate mi se pare. Ea zice ca de cand e cu mine s-a mai temperat. Inseamna ca era de-a dreptul cretina inainte. Ba, si e frumoasa. Da daca ii zic ca e frumoasa, imi zice "Stiu." Si daca nu ii zic, imi zice "De ce nu imi zici ca sunt frumoasa? "... Are ochii verzi, parul lung, miroase altfel de fiecare data. Ii plac parfumurile frantuzesti, da sta prost cu romantismu. O bufneste rasul in mijlocul momentelor alora "in doi", de imi taie cheful uneori. Si sa puna ea mana, sa vada ea, sa stie ea. Dea dracu sa plec fara sa o anunt, sa vorbesc cu altcineva mai mult. Trage de mine, se invarte, n-are stare.

 E frumoasa, e fericita, e mica de inaltime, e copila, e a mea. 16 ani... Cat o sa mai fie a mea? As vrea sa fie a mea, dar ne dorim lucruri diferite, si ea... ea nu stie sa fie doar a mea. Ma zapaceste cu mesajele stupide. Pupi upi, iepuras, miau. Ii place ciocolata. Ar manca non stop ciocolata, nu ma lasa sa ii cumpar suc cand iesim in oras. Ca cica se respecta. Scrie pe blog despre mine, si dupaia imi zice "Parca prea te-am ridicat in Slavi". Zici ca eu am pus-o.

Mi-a adus prajituri in servetele. Ii plac sendvisurile mele. Se pune mereu pe primul loc. Face la mate, ma seaca. E vacanta. Se plictiseste, vrea sa faca "chestii". Ce o insemna chestii, ce chestii? Eu o vreau doar pentru mine, adica, cand e cu mine, sa fim doar noi doi. Fara gura ei mare. Inca nu a tacut. N-o durea-o gura?

...............................................................................................................................


Si a plecat. Ea stie de ce. Normal ca inca imi pasa. Dar am orgoliul meu de barbat, nu o sa o las sa creada ca sufar. Oricum, ce-a fost a fost. Eu nu am facut nimic rau. E vina ei, e treaba ei, e alegerea ei.


......................................................................................................................................



Ma vrea inapoi? Da ce, crede ca sunt de plastic? Dupa ce s-a lins cu toti ratonii, acuma vine la mine? Daca ii placea atat de mult de mine, ar fi avut grija, s-ar fi cumintit Ii zic sa ma uite, sa ma lase in pace. Pa.

Ii zic ca o sa gaseasca ceva mai bun. Ca ar trebui sa treaca peste, sa isi traiasca viata aia a ei, total diferita de a mea. Ea nu e plicticoasa, monotona. Poate nici eu nu sunt, dar m-am obisnuit sa cred asta.

Ceva la fel, nu vom mai gasi niciunul. Noi am avut stele. Si oricat ar parea de aiurea, ramane acolo. Pustoaica mea de 16 ani. Face 17 in curand... a trecut ceva timp de atunci. Nu e rau sa ma mai gandesc din cand in cand la ea, sa mai vorbesc din cand in cand cu ea. A gresit, a platit, asta e. Poate a invatat ceva. Sper ca i-am dat o lectie, sper sa tina minte. Si eu am invatat chestii. Inafara de toxoplasmoza.

A fost fata frumoasa fara machiaj, fata care nu mananca vanilie, fata cu vise. A fost a mea, a fost de mult. Ce mi-a placut la ea, stau acum si ma intreb. E ciudatica, ipocrita, ignoranta. Dar stiu ca e buna, ca vrea sa faca totul bine, ca pune suflet, ca traieste, nu doar supravietuieste. Ca are emotii, sentimente, tot felul de probleme si idei si principii. Si inca sunt aici, in spate. Nu pot sa o las chiar de tot balta. In fond, asa e normal. Eu sunt majorul, ea e minora. 16 ani si 8 luni... creste... .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu